Home » Erhverv » 24 Overbevisende cykelhjelm Statistik – HRF

24 Overbevisende cykelhjelm Statistik – HRF

Selv om forældrene mener cykelhjelme arbejde, en stor procentdel af børn ikke bære hjelme, cykel krave (https://cykelairbag.dk/) mens ridning. Fremtidig dataindsamling af pedal cyklus skade e-kode 826.1 fra hospital udledning datasæt fra januar 1, 2000, gennem December 31, 2005. Cykelrelaterede skader blandt børn i alderen 0-16 år var grupperet efter skadestype (hoved, ekstremitet og andet), alder og køn. I denne afhandling anvendes og drøftes en række kvasi-eksperimentelle metoder i lyset af kausal inferensteori og den type data, der almindeligvis er tilgængelige i skadesovervågningssystemer. Metoder. En randomiseret intervention forsøg blev gennemført i 27 vestlige australske grundskoler.

Undersøgelsen havde til formål at vurdere effektiviteten af en helskole intervention for at øge den korrekte brug af cykelhjelme af folkeskolebørn. Desuden kan lovgivningen øge brugen af hjelm blandt disse børn til at matche, eller potentielt supercede, at blandt børn af familier med højere indkomst, som kan forudsige effekten af obligatorisk lovgivning i dette amt (Parkin et al. Pepper Pike og Moreland Hills ikke har cykelhjelm lovgivning eller sikkerhed uddannelse. Orange havde kun cykelhjelm lovgivning. Cykelrelaterede skader pr. 100.000 for denne population var 1.452 om året før lovgivningen. Antallet af kvindelige hovedskader i den 10- til 16-årige befolkning ændrede sig meget lidt fra baseline og ville drage fordel af yderligere undersøgelser af kvindelige kørevaner og opfattede barrierer for brug af cykelhjelm.

Interventioner: Beachwood havde cykelhjelm lovgivning og sikkerhed uddannelse. Formålet med denne undersøgelse var at spore pædiatriske cykel-relaterede skader præsentere for en pædiatrisk traumecenter 1 år før og 5 år efter 2001 cykelhjelm lovgivning til formål at beskytte børn 0 til 16 år. Mandlige ekstremitetsskade var 45% højere for 10- til 16-årige drenge end for 5- til 9-årige drenge et år før lovgivningen og fortsatte med at stige til 58% i 2005. Antallet af mandlige hovedskader pr. 100.000 var højere hos 5- til 9-årige drenge (598/100.000) end hos 10- til 16-årige drenge (354/100.000) et år før lovgivningen. I 2005 faldt antallet af cykelrelaterede skader pr. 100.000 til 485 for 5- til 9-årige mod 223 for de 10-16-årige drenge. Kvindelige ekstremitetsskade rate pr 100.000 for 5- til 9-årige piger i 2000 var 367, overstiger 10- til 16-årige kategori sats på 213 per 100.000. I 2005 var kvindelig ekstremitetsskade pr. 100.000 299 for de 5-9-årige piger og steg 16% til 250 for 10- til 16-årige piger.

Cyklisters brug af hjelm blev observeret, da børn forlod skolen ved baseline (maj 2000) og efter det første år og andet år af interventionen. Disse er ikke ofte bæres som en dagligdags hjelm. Der er så mange forskellige muligheder, som du bliver nødt til at vælge imellem. Og endelig har cykelhjelme masser af ventilation, der hjælper med at holde cyklisterne kølige, mens de pedaler. Start cykel sikkerhed og forebyggelse af ulykker tidligt. Først og fremmest mener vi, at det er klart: at bære cykelhjelm er meget enklere, billigere og lettere end at opretholde en skade eller ulykke i hovedet. Konklusioner. Dataene tyder på, at skolebaserede aktiviteter kan standse antallet af fald i brugen af hjelm af børn. I Orange, 103 (37.2%) af 277 børn, der ejede cykler rapporterede altid iført hjelme, mens 41 (17,9%) 229 børn i Moreland Hills og 78(21,5%) af 362 børn i Pepper Pike rapporterede altid iført hjelme.

Resultater: I Beachwood, 416(67.6%) af 615 børn, der ejede en cykel rapporterede altid iført deres hjelme, og 72 (85%) af 85 børn direkte observeret var iført cykelhjelme. Deltagere: Alle elever i 1. til 7. klasse går i folkeskole på dagen for undersøgelsen, og børn, der cykler i en direkte observationsundersøgelse. Melissa Stockwell, MD, MPH, adjunkt i befolkning og familie sundhed på Mailman School of Public Health og adjunkt i Pædiatædias på Medical Center, og hovedinvestigator. 0,033) for indsatsgruppen end kontrolgruppen studerende, der ikke altid bære en hjelm ved baseline. Risikoen for skader på lemmerne var højere blandt hjelmbrugere. Det var mindre sandsynligt, at hjelmbrugere fik hoved- og ansigtsskader ved kollisioner end brugere af ikke-hjelme (OR, 0,3; 95 % CI, 0,07-0,8 og OR, 0,07; 95 % CI, 0,02-0,3), mens der ikke blev set nogen forskel i ulykker med et enkelt køretøj.