Home » Erhverv » Sælge Online, salg Offline–Hvad er forskellen?

Sælge Online, salg Offline–Hvad er forskellen?

Online salg er forskellig fra person til person “offline” sælger.I at sælge online, har du ikke mulighed for at naturlig tovejs-dialog. Folk kommer til dit websted og udsættes for en en-vejs læsning af din besked, som kan føle upersonlig.

Tjek det ud for dig selv.Hvis du ser på 9 ud af 10 hjemmeside hjemmesider, hvad ser du?

Online variationer af standard salgs- eller kold-ringer script: “vi er… og vi gør…”

Hvorfor er det et problem?Fordi disse websteder tilbyder deres løsninger længe før besøgende kan have nogen mening, at de er ved at blive forstået, og længe før de føler en følelse af tillid til det, de ser.

Besøgende kommer til websteder, fordi de har et problem i tankerne og leder efter svar.

Det er nemmere end du måske tror at løse problemerne med envejs kommunikation, impersonality og mangel på tillid.

Alt du skal gøre er sætte dig selv i placeringen af dine besøgende på webstedet, formulere deres specifikke spørgsmål eller problemer, og forsigtigt tilbyder løsninger, som de kan vælge uden at føle som om de er “sælges.”

Her er nogle enkle måder du kan varme op dit websted, så du få så tæt som du kan til en naturlig tovejs-dialog:

* Husk modulet “Skrevet ordet” fra Self-Study Program?

Pas på overforbrug af “Jeg” eller “Vi” på jeres hjem side eller i begyndelsen af din skriftlige besked.

For eksempel, i stedet for straks at skubbe dit produkt som de første ting besøgende se på jeres hjem side, sprogbrug, der løser problemer, du ved, du kan løse.

Oplyse disse problemer, og du vil opdage, at dine besøgende er trukket mere dybt ind i dit websted.

* Oprette en klar vej gennem dit websted, der lader besøgende træffe deres egne beslutninger om hvad der er bedst for dem.

* Give dine besøgende en forsmag på dine løsninger så de kan føle, at du faktisk kan løse deres problemer eller spørgsmål.Downloads, “test drev” og andre “gratis prøver” give besøgende den levende oplevelse af din løsning og få dem til at føle sig bedre tilpas med det.

* Sidst, og måske vigtigst: Jeg er altid overrasket over hvor få hjemmeside ejere synes faktisk ønsker at kommunikere med de potentielle kunder, der besøger deres hjemmeside.Men… har du nogensinde gået til et websted for at bestille en vare eller tjenesteydelse og endte kræver gratisnummeret i stedet? Har du nogensinde tænkt på hvorfor du gjorde det? Måske det var fordi du kunne stille spørgsmål til den levende person der tog din ordre, og denne øgede din følelse af tillid.

So… gøre dig selv tilgængelig for besøgende på webstedet ved at have en Live Chat eller skubbe til at tale knappen (se nedenfor) på din hjemmeside.

Tale direkte med besøgende på dit websted, som de kommer ind den virtuelle verden, som du har oprettet til dem.

Der er intet bedre end en tovejsdialog at menneskeliggøre den online oplevelse.

Jeg nyder det så meget, når besøgende klikker på mit Live Chat eller skubbe til tale-knappen,

og vi etablere den yderst vigtige personlige forbindelse.

Prøv det på dit websted.Du vil elske at tale med besøgende på dit websted, fordi du vil være i stand til at hjælpe dem med at løse deres problemer.