Home » Erhverv » Stor amerikansk kunde Service uvidenhed kampagne

Stor amerikansk kunde Service uvidenhed kampagne

Q: Jeg er så træt af at du såkaldte business eksperter altid siger kunden har altid ret. Dette er min forretning, ikke kundes, så jeg er den, der er altid det rigtige. Sure, de kan have en mening, men i sidste ende er det op til mig at afgøre, hvem der har ret og der er ikke. Og hvis kunden ikke kan lide det de kan tage deres forretning andetsteds. Hvad siger du til, at Mr. Business Expert?
–Paul W.
A: Ah, Paul, og jeg havde så store forhåbninger, at vi ville være venner. Nå ja, så meget for dette håb. Faktum er, Paul, inden for rammerne af en normal forretningstransaktion, kunden har altid ret. Hvis du ikke kan acceptere faktum, behøver du kunder for længe.
Sure, kunden kan også være urimeligt, krævende, klamt, fuldstændig sindssyg og argumenterende, men hvis du er villig til at tage deres penge til gengæld for at levere en vare eller tjenesteydelse, så ja, kunden har altid ret.
Jeg er enig i at der er forfærdeligt kunder, der vil slå dig ned i jorden, hvis du lader dem. De skråle, de rave, og de kræver mere, end de bør modtage. Men gæt hvad, Paul? Hvis en kunde krydser linje af foranstaltningen du ikke behøver at gøre forretninger med dem. Takke dem for deres tid og derefter sende dem på deres ikke-så-lystige måde. Lad dem blive andres problem, hvis de er for meget for dig.
Jeg har inviteret gæster til at tage deres forretning andetsteds, og der er absolut intet galt med. Sandheden er nogle kunder ikke kan blive pacificeret og ender med at gøre mere skade for virksomheden end god. Stadig, det er til dig at gøre forretninger med dem, og hvis du vælger at gøre dette, du dybest set er enige om at sætte med hvad de uddele.
De fleste kundeproblemer skyldes dårlig kundeservice. Der er ikke en uge, der går, at jeg ikke konfronteret med dårlig kundeservice, apatisk virksomhedsejere og deres utilfredse medarbejdere, der ikke synes at give en flip at ikke jeg er en tilfreds kunde.
Som iværksætter give jeg min kollega iværksættere mere spillerum end de fleste mennesker når det kommer til dårlig kundeservice. Jeg ved, hvor svært det er at være i erhvervslivet og jeg ved hvor travlt de gennemsnitlige iværksætter er. Stadig, iværksætteren, der ignorerer kunderne behov vil ikke være iværksætter meget lang.
Jeg er ikke en over krævende kunde, men jeg forventer at blive behandlet med respekt skyldes en person, der er villige til at betale hårdt tjente penge for en vare eller tjenesteydelse. I det forløbne år har jeg været fysisk overfaldet af en bil sælger, der nægtede at sikkerhedskopiere de løfter, han havde gjort for at få min underskrift på den stiplede linje. Jeg har givet op vil visse mexicanske fastfood restaurant fordi spiky hår børnene bag disken opfører sig som tager min ordre er en større indførelse på deres dag og når jeg kan overbevise dem til at sælge mig mad, rækkefølgen er altid forkert. Og en visse kabel-selskab er stadig fakturering mig for kabel service på et hus jeg flyttede ud af seks måneder siden.
Så ikke prædike for mig om, hvem der har ret og der er forkerte, Paul, fordi jeg har nok kunde service skrækhistorier at fylde din snart at være tomme aftalebog, og i hvert tilfælde kunden var rigtige.
Fortælle dig hvad, Paul, i stedet for fortsat min fast kunde service prædiken Lad mig benytte lejligheden til at skrive et åbent brev til dig og andre iværksættere, overalt, der deler deres synspunkt.
Kære Paul (og resten af jer jokere),
Den næste gang jeg bestiller dit produkt og du sværger på en stak af bibler, at det absolut, positivt bliver der natten over, og når det ikke vise op til to uger og er brudt i en halv snes stykker og jeg vil opfordre dig til at klage, og du bare sige , “Åh godt…”
Næste gang du fortælle mig, at mit hus har brug for et nyt tag når virkelig alt det virkelig behov er et par helvedesild naglet og når jeg konfrontere dig med sandheden i sagen og du bare sige, “Åh godt…”
Næste gang du fortælle mig, at min bil har brug for en ny motor når alt det virkelig behov er et batteri, og jeg påpege dette for dig og du bare sige, “Åh godt…”
Næste gang jeg får elendig kundeservice fra dig jeg har tænkt mig at gå ud af min måde at lade verden vide om dig. Jeg har tænkt mig at starte en kampagne af kunde service uvidenhed, der vil have vrede kunder slå på døren med fakler og banen gafler i hånden.
Jeg har tænkt mig for at sende e-mails til alle jeg kender og tilskynde dem til at give dem videre til alle de kender. Det vil være som det gamle shampoo kommercielle hvor jeg fortælle to venner, og de fortæller to venner og de fortæller to venner og før du ved af det hele verden vil vide for at undgå din virksomhed som pesten.
Så vil jeg bygge en hjemmeside dedikeret til at fortælle verden om din elendig kundeservice, Paul. Jeg registrere det med søgemaskiner og udsende pressemeddelelser og købe TV og radio steder at annoncere til verden, din idé om kundeservice lader meget tilbage at ønske.
Og når du kommer gråd tilbage til mig, Paul, stønnen at du har kørt ud af markedet som følge af min kampagne af kunde service uvidenhed ved du hvad jeg skal sige?
Det er rigtigt, Paul, gamle kammerat.
Jeg vil bare sige, “Åh godt…”
Note til læserne: har du oplevet dårlig kundeservice? Bekræftende email mig detaljerne. Hvem ved, måske vi kan slå kampagnen sporet sammen.
Her er til din succes!
Small Business Q&A med Tim Knox
Copyright (c) 2005 Tim W. Knox


Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *